måndag 13 april 2009

Energi

Ska barnen få sova i föräldrarnas sängar? Helt fritt för alla familjer att göra som de vill anser jag.

För vår del har vi egentligen inte haft något probem med att kidsen samlas i vår extra breda säng under natten. Men de har kommit över tidigare och tidigare och ibland har alla fem legat och trängts redan vid ett-tiden.

Vi har nu gett dem guldstjärnor om de sover i sina rum till morgonen och det har gett resultat. Nu dyker de upp vid 4-5 tiden och det känns betydligt bättre för alla.

Men vad gör man om de faktiskt börjar sova hela natten i sina egna sängar? Det är min stora skräck, för jag har nog skapat mig ett behov av att bli omkramad av en sexårings avslappnade armar några timmar per natt. Utan att överdriva tror jag att det ger mig extra energi för hela dagen. Så lagom är nog bäst, hoppas att de kommer över till oss i ottan länge till.

Men jag skulle klara mig utan deras groteska morgonandedräkter. Ett av livets stora mysterier: hur kan det komma sådan lukt från den lilla munnen? Borde inte naturen gjort så att det luktar nybakta bullar eller jordgubbe så att man ska älska barnen mer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar