onsdag 15 april 2009

Oslagbart

Att bekänna otrohet på en blogg kanske inte är det smidigaste, men det tänker jag i alla fall göra nu. Jag har varit otrogen ganska länge och älskarinnan heter Frida Hyvönen. Nu har jag ju inte träffat Frida "in person" men det är ju förstås hennes grymma musik som jag älskar så mycket att det nästan kan klassas som otrohet.

Förra årets bästa skiva var utan tvekan hennes "Silence is wild", kanske 2000-talets bästa i mitt tycke. Och för en dryg månad sedan var jag på hennes oförglömliga konsert på Dramaten. Jag satt med gåshud under hela konserten, så jävla fantastiskt var det! Och den värmande känslan från den kalla kvällen i mars sitter kvar ännu.

Ni som har hört henne vet vad jag snackar om. För er som har missat henne, varsågoda:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar