lördag 12 september 2009

Talang

Nu har jag hittat något som jag är riktigt bra på. Femmans nya frågeprogram Nöjespokalen som gick häromdagen är helt min grej. Jag var outstanding på frågorna i programmet som berör film, musik och TV från 80- och 90-talet. Jag blev så där jobbigt besserwissrig och var tvungen att upprepa mina svar typ fem gånger bara för att försäkra mig om att Mia hörde att jag satt inne på det rätta svaret.

Och nu har vi köpt ett nytt Singstar-spel. Nu ska jag utnyttja mitt goda självförtroende och spöa Mia på låtar med Blur, Dusty Springfield och Marvin Gaye. Riktig musik alltså...

Dagens klipp är med den grymma amerikanska gruppen Wilco, som nyligen släppt en ny ganska lättsmält skiva (som också heter Wilco). En av deras starkaste låtar från tidigare är "Jesus etc":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar