söndag 21 juni 2009

Mardröm

Jag drömde om Jordens undergång inatt. Hade en del såna drömmar som liten, med glödande lava som kommer upp ur asfalten osv. Inatt var det en komplicerad historia med ett svart hål som alla skulle vallfärda till och hoppa ner i (eller sugas upp av). Vad som hände där nere var inte riktigt klart, men jag ville helst inte chansa på att det väntade ett paradis med gröna ängar och evig lycka. Man är ju alltid lite misstänksam mot växande svarta hål som vill svälja människor....

Hur det slutade? Jag vaknade nog innan jag han slukas upp av det svarta hålet. Vaknade till fågelkvitter i trygga förorten, tre snarkande barn och en sovande skönhet till fru. Kontrasten mellan mardrömmen och verklighetens sommarmorgon kunde inte bli större. Så det är bara konstatera att man redan lever i paradiset.

Att vi nu går mot mörkare tider är bara att ignorera.

Vill passa på att lyfta The Mary Onettes från Jönköping, som nu släpper sin andra skiva. Deras debut var storslagen pop som lätt skulle passa på utsålda jättearenor. Jag hoppas att de får ett genombrott nu. Här är inledningsspåret från första skivan, och ni förstår säkert vad jag snackar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar