lördag 13 juni 2009

Nytt stuk

"Indienostalgi är det värsta som finns" läste jag i en krönika i DN. Och eftersom min blogg till stor del har bestått av indienostalgi kanske jag ska tänka om lite, eller i alla fall tänka lite. Framöver ska jag i varje inlägg försöka tipsa om något från "det verkliga livet", kanske ifrågasätta eller bara uppmärksamma något som jag tycker att alla ska ta del av. Jag ska göra allt för att inte bli för pretto...

Detta enbart för att sätta lite press på mig själv. Det är så enkelt att bara dra till med "den här låten är bra". Men jag vill inte släppa det heller.

Varje inlägg kommer även fortsättningsvis att innehålla ett musiktips som jag också tycker alla ska ta del av. De ovärderliga låtarna eller skivorna från 60-talet och fram till nu som borde finnas i var mans eller kvinnas skivsamling (läs: på i-pod eller i Spotify-spellista). Så tyvärr kommer vi nog inte ifrån indienostalgin ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar