tisdag 16 juni 2009

See the light

Jag ser ljuset, Jonatan!

Den här våren har varit helt vansinnig med grejer att göra. Jobb, jobb och lite mera jobb. För många kvällar vid datorn. Möten, 50-60 mail om dagen och mer möten. Man känner sig lite otillräcklig ibland, får hela tiden prioritera bort de uppgifter som inte är jätteakuta.

Men min inställning är nog ändå att hellre sjukt mycket än inget alls. I dagens tider är det en drös med människor som förlorar sina jobb, som skulle ge allt för att byta plats med mig.

Mitt mål i livet är verkligen inte att jobba ihjäl mig, men det är svårt att ta sig ur när man befinner sig mitt i det. Nu ser jag i alla fall ljuset! Om två veckor är det helt plötsligt slut på möten, mailen slutar komma och man får tid att ta tag i det som har legat längre ned på to do-listan.

Nu ska jag ha mer fokus på "the real stuff", d v s familjen. Så skönt att ha ett roligt jobb, men så mycket skönare att ha en oslagbar familj. Man brukar ju säga att man inte inser hur bra man har det, men det gör jag verkligen.

Så det var dagens "Kenneth goes Runar". Dagens musikklipp är en ny favorittjej, Bat For Lashes. Lite mörkt men oerhört vackert:

1 kommentar:

  1. Visste du att hon sjunger om 80-talslegenden Daniel Larusso? Alltså en kärlekssång till Daniel som spelade "Karate kid" i en mängd filmer med samma namn.
    Stort.
    När kommer det en ballad om hans mentor Miyagi?

    SvaraRadera