lördag 4 juli 2009

Bohemer

Ibland, eller ganska ofta, känner vi oss som ett gäng bohemer. Vårt relativt nybyggda parhus passar inte riktigt in i den livsstilen. Men med några oklippta häckar, barn som springer runt i kallingar, dvd-filmer som är så repiga att man bara kan se halva filmen och ett par pösiga, bruna manchesterbrallor som jag ibland drar på mig lyckas vi väga upp det ganska bra ändå.

Jag har tidigare skrivit om att vi inte har en fungerande fjärrkontroll, platt-tv eller andra moderna bekvämligheter ännu. Bilden på vår tjock-tv blir mörkare och mörkare om kvällarna, något problem med bildrören antar jag. Men som tur är har vi en lösning till det. Om vi tänder en lampa bredvid soffan så blir bilden normal på sekunden igen.

Vi hade också ett batteridrivet ljudpussel som spelade en melodi varje gång man släckte eller tände en lampa i huset. Någon elektriker som kan förklara dessa fenomen?

Nåja, vi ska hålla oss kvar i forntiden tills det sista bildröret har slocknat. Men till slut måste vi nog erkänna oss besegrade....

Idag blir det ingen uppiggande låt, men den kan locka fram många sköna känslor. Prova att somna till den och jag garanterar söta drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar