torsdag 30 juli 2009

Popkriget avgjort 2

Varför har man en blogg? Förutom att det är den ädlaste formen av egotripp, är det också känslan av total makt att kunna förmedla sina subjektiva åsikter utan att få mothugg.

Tyvärr finns det ju möjlighet att lägga kommentarer till mina inlägg (se föregående), och tydligen gallras dessa inte alls innan de publiceras. För jag kan tåla personliga påhopp, svordomar och könsord. Men det måste väl finnas någon automatisk funktion som cencurerar inlägg där det påskinas att Oasis skulle vara bättre än Blur??? Tydligen släpper man in/ut vilka idioter som helst på the world wide web nu för tiden.

Skämt åsido, Jocke, gå inte in i ett krig med en kinapuff när motståndaren har hela världens kärnvapenarsenal till hands. Och jag gillar faktiskt "Songbird" i sin enkelhet. Att slänga in Asquweske eller vad den nu heter (kinapuffen) mot Girls and Boys (kärnvapnet) är ju bara löjligt.

Jag inser nu att det som väcker mest känslor inom mig är 1995 års stora diskussion i musikvärlden. 1995!! Det är ju nästan 15 år sedan. Nu ska jag släppa det och uppmana er att genast införskaffa Regina Spektors senaste skiva "Far" i stället:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar