torsdag 2 juli 2009

Topplistor

Jag har alltid älskat topplistor. Egentligen oavsett vad det handlar om är en topplista det bästa sättet att fånga mitt intresse. För egen del har det inte blivit så många listor nedskrivna sedan min vän Jocke och jag i högstadiet ofta battlade med våra topp 5-listor gällande film, skivor, låtar osv. (Gällande låtar låg förresten alltid Billie Jean på plats 1 och Paradise City på plats 2).

Nu finns det inte längre några bra lägen att köra med listor. Det skulle vara lite konstigt om man drog upp en lapp på fikarasten med top 5: medarbetare med dålig andedräkt eller dyligt.

Men jag har ju en blogg att utnyttja till sånt nu. Har redan varit inne och snuddat på årslistor vid tidigare inlägg. Så nu blir det mer listor framöver. Börjar med en top3-lista över mina barn, d v s vem jag älskar mest resp minst.... nej, kanske inte.

Börjar istället under temat "artister som jag gärna hade kunnat få leva lite längre":

1. Dusty Springfield

2. Elliot Smith
3. Jeff Buckley
4. Marvin Gaye
5. Matthew Jay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar