måndag 10 augusti 2009

Skön helg

I helgen lämnade jag min kära familj för en ren nöjeshelg i Göteborg med grabbgänget (nej, jag var inte på Madonna).

Jag är lite kritisk till uttrycket "Man behöver komma ifrån ibland". Ifrån familjen, ifrån stressen, ifrån vardagen. Självklart ligger det en sanning i det, men jag tror att det är farligt när "ibland" blir för ofta. För då kanske det handlar om att man verkligen lever för just de stunderna när man väl kommer ifrån.

Själv ser jag det mer som en bonus, och det är grymt kul när dessa tillfällen inträffar. Men jag åker inte iväg för att jag behöver komma bort från något.

Hur som helst var helgen toppen. Den innehöll allt från världens godaste lunch ute i Göteborgs skärgård (där kökschefen själv dragit upp skaldjuren på morgonen) till bad i vackra Mollösund och partajande på Avenyn-klubbarna med sina härliga uteterasser. Nu har jag fått min jetset- och partydos uppfylld för ett år framöver.

Vi åkte en hel del bil i vackra miljöer. I en fin ny Audi med en fantastisk stereo. Och självklart får ingen annan i gänget röra stereon när jag är med, de obligatoriska blandskivorna gäller. Faktum är att vi på väg till Mollösund drog upp ljudet rejält, njöt av skärgårdsomgivningen och satt helt tysta till skön musik i 45 minuter. Vid varje träff hittar vi ett "anthem" som spelas dubbelt så ofta som alla andra låtar. I år blev det passande nog en riktig dänga från Västkusten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar